De toerkalender voor 2024

Wij houden deze toerkalender actueel, dus mocht er een rit worden afgelast of verplaatst, dan word deze kalender meteen gewijzigd.

Om teleurstellingen te voorkomen;

• Ga niet blindelings uit van de aankondiging in het clubblad.
  • Controleer altijd hier of de rit door gaat.

RHC Toerkalender 2024

RHC 40 jarig jubileum Toertocht Veenendaal

Datum:27-07-2024

In de Algemene ledenvergadering 2024 heb ik (Henk van der Veen) aangeboden een rit uit te zetten rond en op de Utrechtse Heuvelrug. We combineren deze rit met een bezoek aan het Bromfiets en Oldtimer museum De Meent in Achterberg. Een prachtige collectie rijwielen met hulp -motor en bromfietsen, hoofdzakelijk van Nederlands fabricaat.

Het bezoek combineren we met de lunch die door de eigenaar van het museum wordt verzorgd. Er is koffie, thee, melk en karnemelk. Soep en broodjes met beleg en voor de liefhebbers een broodje bal gehakt van hun eigen slager of een broodje kroket per persoon. Het bestuur overweegt, in verband met het jubileum, een deel vanuit de clubkas te betalen. Daarover horen we later meer. Bij mooi weer zijn we buiten en bij minder weer is er voldoende overdekte ruimte om droog te genieten van de lunch. Als er iemand tochfrisdrank of een biertje wil drinken, dan is dat mogelijk voor eigen rekening.

We starten om 11.00 uur bij Mac Donalds Veenendaal, Nieuweweg-Noord 266, 3905 LX Veenendaal. Daar is voldoende parkeerplaats en de koffie is al vroeg klaar. Na circa 30 km komen we bij het museum aan voor de lunch en bezoek. Daar is anderhalf uur voor uitgetrokken. Rond 14.15 uur vertrekken we voor de middagrit. De rit gaat door veel natuurschoon bij Leersum en Amerongen. We passeren twee keer de Rijn/Lek met behulp van een (fiets)veerpont. Aan de zuid kant van de Rijn rijden we stuk door de Betuwe.

De middagrit is circa 25 km. Aankomst en finish verwacht ik tussen 16.00 en 16.30 uur. We hopen op mooi weer en een grote opkomst. In verband met de inkoop voor de lunch, vraag ik jullie je bij mij aan te melden uiterlijk 22 juli.
Het liefste per Mail: hbv.consulting@icloud.com dan heb ik meteen de gegevens.
Per whatsapp mag ook tel: 0651706154

Groet,